De crisi de partit a crisi de govern

28 setembre, 2005
By

Es repeteix la història una altra vegada. Els problemes comencen amb desavinences internes dins un partit i acaben esquitant el Pacte de Vila. En aquest cas ha estat Esquerra Unida que ha mantingut la fermesa contra el projecte d’ampliació del port a costa de portar els seus regidors a l’equip de govern al límit de la dimissió. En efecte, segons ens expliquen, la reunió en què la coalició d’esquerres va decidir la renúncia de Santi Pizarro als càrrecs de tinent d’alcalde i portaveu va començar amb la dimissió dels dos regidors (ell i Joan Rubio, el coordinador de la formació) damunt la taula. Al final es va arribar a la posició de consens que, per cert, no acaba de reflectir gaire bé algun titular. EU va dir que votaria contra el PGOU si aquest incorporava l’ampliació del port, cosa que en principi no està prevista.
Tal i com alguns temíen, el curs polític ha començat amb crisi dins el Pacte, curiosament el mateix dia que s’iniciaven les expropiacions de l’autopista de Sant Antoni. Aquestes noves discrepàncies posen més en qüestió que mai la possibilitat de reeditar una fórmula electoral unitària per a les eleccions del 2007. El que pareix que no dificulta, de moment, és la governabilitat a l’Ajuntament. No per casualitat, l’alcalde Xico Tarrés en tot moment distingia entre els regidors i els partits a l’hora de parlar de la situació. Una mostra que segueix confiant en Pizarro i Rubio per a governar la ciutat.

38 comentaris a De crisi de partit a crisi de govern

  1. Pit on 28 setembre, 2005 at 08:43

    Y una vez más, la derecha frotándose las manos. No tenemos remedio.

  2. Anònim on 28 setembre, 2005 at 08:47

    És absolutament patètic! Amb el tema del Port l’Ajuntament té poca cosa a fer i l’únic que aconseguirà EU amb aquesta actitut és signar la sentència de mort de ses Feixes. Aseguraren que hi hauria un PGOU definitiu que les protegiria. Ara, gràcies a la seva inestimable coherència, tendrem el formigó a les plataformes i a ses Feixes. És a dir, EU no serveix per res. Un panorama LAMENTABLE.

  3. Anònim on 28 setembre, 2005 at 08:59

    Ports, pel que jo sé, és una entitat comandada pel pp (pertany al Govern Balear, no?)
    Jo pens que des d’aquest partit estan posant l’ajuntament davant una política de fets consumats (concurs Ibiza Nueva) per després fer-los anar pel solc o per fer-los abarallar entre ells aposta.
    La qüestió és que els partits que governen a Vila haurien de ser prou intel·ligents per veure venir aquestes magarrufes, o al menys per pendre una postura comú i espatllar la jugada del pp.
    També és cert que no és senzill

  4. Barruguet on 28 setembre, 2005 at 09:59

    Mirau, amb aquesta actitud de disparar contra el que tenim el costat abans que contra l’adversari no anam enlloc. Qui impulsa la reforma del port? El PP, no és així?.
    Idò primer disparam contra el PP. El del costat (PSOE) si es posa per enmig pendrà mal, però no s’ha de disparar contra ell.
    Jo també estic indignat pel projecte de Botafoc, però no seré tan ase de dirigir tota la indignació contra qui no n’és el responsable principal.
    En comptes d’atonyinar els seus pobres regidors els d’IU farien bé de posar una tauleta a vara de rey i començar a recollir firmes contra l’ampliació del port. Quan en tenguen 10 mil i una plataforma civil representativa que els doni suport en tornam a parlar. Mentrestant, que no facin el ridícul.

    PD: Ara només faltaria com diu es segon comentari que a més de ciment a Botafoc tenguéssim ciment a ses Feixes per aquesta pataleta.

  5. Un de tants on 28 setembre, 2005 at 10:23

    Perdonau, al·lots, però jo no veig cap crisi de govern per enlloc. Que ho diguin es diaris ho trob normal, perquè no saben llegir entre línies. Però valtros hauríeu d’estar més informats. El numeret no afecta per res a l’ajuntament. L’única crisi que hi ha és la que té Esquerra Unida, que a vore com acabarà. En Rubio, mesquin, bona gent com és té es dies comptats com a secretari general. Ja en tornarem a parlar abans de molt.

  6. Anònim on 28 setembre, 2005 at 10:53

    mesquins es cans i en Rubio està demostrant que és un altre animal de 4 potes. va passar pel tub d’un pgou que es carrega ses Feixes per conservar la cadira. Ara monta un cristo, però aferrat a la cadira. A aquest pas en acabar la seva vida de regidor la cadira se l’emportarà a la sala de casa seva. Que li aprofiti, li estarem eternament agraïts a la seva inestimable contribució a la conservació del medi ambient del municipi perquè, a part de votar una porqueria de pgou, què ha fet?
    De Pizarro val més ni parlar-ne, aquest ja es deu emportar la seva cadira de regidor cada nit a casa seva, no fos que algú la toqués.

  7. pep pixa on 28 setembre, 2005 at 11:02

    Senyors ens hem d’acostumar a veure aquet tipus d’espectacles, es la realitat del PACTE, desde el principi ha sigut així, buades, feixes, un diu una cosa, l’altre diu l’altre … això es un puto galliner!!! el que mes me fot es que el pp té els sants collons que nosaltres no tenim (va en una direcció -encara que no ens agradi- i no perden el temps pel camí amb xorrades de discusions, ara si, ara no… Fins que no aparegui un partit independent propi de l’illa (amb la defença del català, amb un pla urbanistic modern equilibrat, de futur…) ens haurem de tragar el pp. Ja que l’esquerra Eivissenca es una merda, començant per psoe i acabant pels verds, erc…
    Jo me poso en la pell del vot indecis i prefereix votar un pp destructor però convençut del que fa, que ho fa rapidament… abans que el PACTE que segueix demostrant dia darrera dia que no pot funcionar mai. Es mes encara que arribas al govern una altra vegada tornaria a passar el mateix (discutir, discutir) no acabar res i ho tornarien a inaugurar els mateixos de sempre.
    Jo al PSOE no el penso votar, quin es el camí de l’esquerra?.VERGONYA!!!

  8. JOAN on 28 setembre, 2005 at 11:08

    Ara EU es decideix tornar-se verda, jajaja, perquèno ho va fer quan erem al Consell? mentre els membres de l’esquerra pitiusa vulguin ser protagonistes en tot moment no es farà res. no veig sol.lució a l’Esquerra eivissenca. La llàstima es que tornarà a guanyar el pp.

  9. Eivissa Confidencial on 28 setembre, 2005 at 11:09

    Veient que es parla i es parlarà del tema, us proposam que contesteu a la nostra nova enquesta:

    Que creus que ha de fer l’esquerra el 2007?

  10. anònim on 28 setembre, 2005 at 11:51

    Estic d’acord amb la majoria de comentaris anteriors. No puc entendre què estan fent els d’IU. Només faltaria que ara que sembla que podríem tenir ses Feixes salvades es crei un merder prou gros que no permeti aprovar el Pla General de Vila, i a més per un tema que, ens agradi o no (i a mi no m’agrada) acabarà decidint el PP.

    Hem de reconeixer que els més llestos sempre són els del PP. Fan que l’esquerra es baralli fins i tot pels temes que no pot decidir.

  11. Anònim on 28 setembre, 2005 at 12:29

    Al PP només tenen un Deu, els sous. No tenen cap altre criteri ni intenció que no passi perque els de sempre es segueixim omplint les butxaques, per això van tots a una i per això no hi ha que votar-los, pep pixa, que sembla mentida que abans de votar en blanc puguis parlar de votar a la màfia.
    Quant a l’esquerra, el problema que tenen és la manca de criteri, volen semblar solidaris i ecologistes però en el fons no tenen clars ni els conceptes

  12. pep pixa on 28 setembre, 2005 at 13:01

    anonymous jo no he dit que votaria el pp, no ho faré mai. però me poso dins la pell de la gent del carrer que no vol sapiguer res de política, que no la segueix, que lligueix les pagines d’esports, gent molt jove, inmigrants… (80 % de la població) veuen el girigall de l’esquerra aquí i voten el pp. No tothom està informat.
    Nosaltres actualment veiem els dirigents del pp com algo dolents, però vosaltres creieu que amb la llista del Pacte anem a algun lloc? Abascal, Bonet, Miuel Ramon, vicent Tur… i el pitjor es que qui decidirà el futur del pacte es l’il.luminat ROQUE LOPEZ. Això es vergonyós.

  13. sensat on 28 setembre, 2005 at 14:40

    Estic alucinat llegint els comentaris anteriors : Pensava que em trobaria felicitacions cap a EU per la seva coherència i per defensar els acords presos entre tots i el programa electoral i, en canvi, veig que els critiquen de forma bestial.

    ¿ Perque ningù diu res del paperet llastimós que està Pep Prats (ERC) fent declaracions com si fos un dirigent més del PSOE ? Quina vergonya !!

  14. Anònim on 28 setembre, 2005 at 15:43

    Sensat, el dia que els regidors d’EU en facin una de bé, ja se’ls felicitarà. Ben segur que si s’haviessin plantat quan tocava, es a dir a l’aprovacio inicial de pgou, els havessim aplaudit. Ara, senzillament estan fent el ruc.

  15. Un d'ERC on 28 setembre, 2005 at 15:49

    sensat: saps quin és el problema? Que no heu fet el gust ni als pro-pacte ni als anti-pacte.

    Jo no sóc en Pep Prats, però he parlat amb ell d’aquest tema i et puc dir que les desqualificacions són injustes:

    a) ha dit que la reacció d’EU és “desmesurada”. És evident. No s’ha de ser del PSOE, ans al contrari, per veure que jugar amb l’aprovació definitiva del PGOU posa en perill la protecció completa de ses Feixes, que en depèn totalment (a diferència del port).

    b) ha dit que el projecte del PP és un atemptat ecològic, supòs que està més d’acord amb tu que amb el PSOE.

    c) ha conclòs que crear una crisi per un debat que no està a les mans de l’ajuntament no porta enlloc. Això es pot discutir, però és una posició ben respectable i que jo personalment comparteix.

  16. Cati on 28 setembre, 2005 at 15:53

    L’alternativa a uns dirigents d’esquerra que no convençen no és votar al PP, Pep pixa.
    Menys mal que ho has aclarit perquè jo també havia interpretat el mateix.

    El que s’ha de fer és renovar l’esquerra, tornar a crear il·lusió i tenir ben clar que qui esta destruïnt Eivissa és el PP i tota l’ombra fosca i bruta que l’envolta.
    I a tots aquests dirigents pseudo-progres (Xicu, Campillo, etc.) que sembla que tenen complexe de dir-se progressistes i que cada vegada que els hi fan un glep des del PP es posen firmes i diuen amén a tot : A CA SEUA¡

    No crec que Pep Prats estigui fent cap paper lamentable en aquest tema. Esta demostrant sentit comú i que la roba no es fa neta al balcó. A veure si ho aprenem d’una vegada.

    Joan Rubio no és mala gent. El seu defecte és pecar de bó. Pizarro és un altre qüestió.

  17. Anònim on 28 setembre, 2005 at 16:11

    El debat no és si dreta o esquerra, el debat és sebre qui està per la defensa del medi ambient i qui no. El PP és evident que no, el psoe, per molt que diguin el contrari, s’està demostrant que tampoc està per la seua defensa. I entre els partits, ERC i EU han de decidir entre alinear-se a les tesis desenvolupistes del psoe o desmarcar-se d’ell i seguir les passes d’ENE per formar un front comú “anti-ciment”, aquesta és la questió al meu parer. De moment volen seguir baixant-se es calçons.

  18. josepi on 28 setembre, 2005 at 17:37

    tens tota sa rao, missatge numero 13, en Pep Prats es pro-pacte. Sense el pacte, o millor dit sense en Agustinet en Prats mai de la vida tendria la cadira de regidor que ara mateix te, a l´ajuntament de Sant Josep.
    Sap perfectament que sense els socialistes mai podra aspirar a res.

  19. Barruguet on 28 setembre, 2005 at 17:41

    Comentari 17, diu que ERC i EU han de desmarcar-se del PSOE i fer un front anti-ciment amb ENE.
    La premisa és equivocada. El PSOE té un sector del ciment i un sector que és més civilitzat i fins i tot proteccionista. ERC i EU, de la mà del sector presentable del PSOE aconseguiran que es protegeixi ses Feixes. Si ERC i EU es desmarquen (EU ja ho ha fet a mitjges), el sector del ciment s’imposarà i es perdran les esperances de salvar ses Feixes. És això lo que propugnes???

    Sincerament, arrossegar els socialistes cap a posicions civilitzades (tèbies, de mala gana, no sempre lleials, etc. d’acord) és molt millor que fent front comú amb ENE. Entre d’altres coses perquè la darrer vegada que ho vaig mirar, els socialistes tenien 100 vegades més vots.

  20. josepi on 28 setembre, 2005 at 17:44

    Enhorabona als de EU! Ja era hora.
    Els programes pre electorals son per complir-los.
    En canvi del Psoe y de Erc no puc dir lo mateix, de moment de progressistes tenen ben poc.A la politica com a la vida hi ha que remullar-se.

  21. Anònim on 28 setembre, 2005 at 17:55

    conclusió: es perden ses Feixes, els socialistes encantats de poder donar la culpa a EU, en Leopold un traïdor, els d’ERC amb dos pams de nassos i tots el ciutadans enganyats.

  22. antipactista on 28 setembre, 2005 at 17:57

    Una altra enorabona als comunistes que per fi s’han dignat a fer cumplir el programa electoral. Llàstima que ERC segueixi llapant es cul als socialistes

  23. Anònim on 28 setembre, 2005 at 18:07

    El Pacte està mort des de fa molt de temps i no reconèixer aquest fet només beneficia al PP i al PSOE, al PP perquè la imatge del Pacte és penosa i al PSOE perquè els dóna arguments per desfer-se dels companys emprenyos. Mentrestant els criticats són ENE, EU i ERC.
    És igual que governi el PP o el PSOE, els “gans negocis” es portaran a “feliz puerto o autopista” de totes maneres, hi estan d’acord. Tampoc crec que ses Feixes s’acabin salvant i es faci un projecte respectuòs amb tot el que representen (que consti que m’agradaria molt equivocar-me)

  24. Un de tants on 28 setembre, 2005 at 18:14

    18-josepí: Tens algun argument que no sigui la desqualificació personal o no?. En Prats és el president d’ERC i arribarà tan lluny o tan poc com arribi el partit. I et vull recordar que és l’únic amb trajectòria clarament ascendent.

    22-antipactista: “fer complir (sic) el programa electoral???” d què estàs parlant? pensava que havien dimitit a mitges (només a mitges, eh!) forçats pel partit perquè suposadament son incapaços de fer-lo complir. Que no m’estranya tampoc, perquè qui mana és el PP, no fotem…

  25. indignat on 28 setembre, 2005 at 18:48

    És molt polid el missatge del la unitat de l’esquerra per fer front al PP però a la pràctica s’està demostrant que d’esquerra no només en pot haver una, en podrian existir dos amb certes garanties de guanyar i veure el pes de cada una en unes eleccions locals, que no tenen res a vore amb unes espanyoles

  26. Anònim on 28 setembre, 2005 at 18:56

    L’estratègia del PP per derrotar el Pacte a l’Ajuntament està començant a donar els seus fruits. Tenen tots els passos calculats i sembla que hi ha qui no se n’adona. D’aquí a les eleccions la realitat que està creant el PP es girarà contra l’equip de govern, si no hi saben posar remei. Depuradora, port, Eivissa Centre, pressupost del Consorci, Ses Feixes: si l’ajuntament no sap resoldre aquests temes en poc temps estigueu segurs que els encularan ben enculats, fins i tot amb en Botja de candidat.

  27. indignat on 28 setembre, 2005 at 19:34

    A ses pròximes eleccions un altre pacte com aquest ja no tendria cap credibilitat, per tant s’ha de canviar la fòrmula utilitzada a les darrers eleccions

  28. Anònim on 28 setembre, 2005 at 20:04

    Pots explicar una mica la fórmula que tu proposaries, explicant la seua viabilitat. Gràcies.

  29. Flipper on 28 setembre, 2005 at 20:38

    El pacte està desgastat, i no m’estranya, sempre haver d’anar amb els pals a les rodes que posen els del pp. Ara bé, si no hi ha pacte, estam posant la victòria del pp amb safata (i amb això la destrucció d’Eivissa, sinó mirau com ha anat des del 2003). L’única manera de superar el pp, i per tant, salvar el poc que queda d’Eivissa, és anant junts.
    Sigui quina sigui la fórmula, s’ha d’evitar el paper de líder de l’esquerra que vol assolir el psoe. El psoe hauria de fer un acte d’humilitat, i reconèixer que no pot menysprear la resta de l’esquerra (com va passar a les eleccions al senat del 2004), heu pensat de quin partit són la majoria dels representants del pacte al Consell Insular?

  30. jose luis torrente on 28 setembre, 2005 at 22:39

    Estoy de acuerdo co el anonymus , erc ha sido un lameculos del psoe en el ayuntamiento; basta ver su papel en la aprobacion del pgou, calladitos y su regidora enamorada platonicamente de xicu , calladitos sin criticar la postura transfugista de leopold hombre que esto no es calvia ,calladitos y aprobando al estilo pp pelotazos como el edificio de color azul del paseo marítimo (creo que es arabella, karabella era la mujer de abraracurcix , nuestro jefe . Por cierto lamentable que ningun lider de la izquierda de la cara apoyando a los antiautopistas , los unicos que esta hacienco politica de izquierdas en estos momentos . Un 10 para ellos , merecen toda mi admiración , ya oscontaré porque m echaro de la policia.

  31. mursiano on 28 setembre, 2005 at 22:54

    Un pacto anti-cemento y antimamoneo que no sea una partitocracia y que cuente con la participación real y efectiva de todos los habitantes de la isla.

  32. L'ase on 29 setembre, 2005 at 08:22

    “Fins que no aparegui un partit independent propi de l’illa (amb la defença del català, amb un pla urbanistic modern equilibrat, de futur…) ens haurem de tragar el pp”. (pep pixa)

    Aquest és el problema, que aquest partit ja existeix, però malauradament ell solet no ens pot deslliurar del PP. I tota la resta junts, tampoc. Un altre problema, doncs.

  33. Anònim on 29 setembre, 2005 at 14:20

    Ara diu en Tarrés que no accepta la dimissió d’en Pizarro!. Quina obra de teatre més divertida. Què passarà ara?

  34. Anònim on 29 setembre, 2005 at 14:20

    Aquí fa falta un Pacte al qual EU, ERC y ENE admetin que són una minoria molt minoritària, que per si sols no tendrien representació enlloc, que l’únic que poden fer és lluir la feina dels seus regidors que graciosament els hi atorga la possibilitat de fer un Pacte, i esperar temps millors per l’esquerra per intentar fer alguna cosa per separat. El que han de fer tots és deixar d’emprenyar la boga cada cop que en Tarrés i companyia han de combregar amb rodes de molí, que per desgràcia passa aquesta legislatura més sovent que l’anterior (ara mana el PP, si no fos així ses Feixes i el Port serien temes arreglats, el primer amb l’ecotaxa i el segon amb una Autoritat Portuària progressista).
    El problema es que en la seua creença de que criticant el PSOE aconseguiran algun vot més el que fan és fer fer el pallasso a la coalició, que els socialistes en vagin fins a dalt d’ells, que la gent entengui allò de l’ensaladilla russa i que, el 2007 es perdin les eleccions de forma encara més estrepitosa. Ningú vol fer de Buades, però ENE ja va començar (sort el Llombart que té un poc de seny i intenta governar) i ara li toca a EU. En Josep Antoni Prats és l’únic que té un poc de visió general sobre això. Els altres es passen el dia mirant-se el melic i es pensen que a la gent (parlem de milers de votants, no dels pocs centenars que puguin reunir entre tots els quatre gats i que sí solen entendre totes aquestes picabaralles i poden posicionar-se amb coneixement de causa) li importen les seues historietes de vodevil.

    I després de 2007, tots a barallarse per dos o tres vots més que només serviran, amb sort, per aconseguir un regidor a l’oposició.

  35. Cassiopea on 29 setembre, 2005 at 16:41

    Comentari 34, se te veu el plomer de lluny. Es veu que el teu partit favorit es Erc, i lo pitjor de tot es que vas de defensor d´en Josep Prats, quan aquest home lo unic que ha set és regidor “Pactista” i “pro- socialista”.
    Aquest home la sort que ha tengut, és que en Bernat a sortir Eurodiputat a les darreres eleccions al Parlament Europeu. Si no fos per això encara hauria de treballar molt per poder a ser President d´una partit minoritari.
    I és més, segons els rumors que existeixen al món de la politica, en Bernat i en Prats no comparteixen les mateixes “idees” en Bernat és pro-nacionalista i en Prats “pro-socialista”.

  36. anònim on 29 setembre, 2005 at 16:49

    Cassiopea 35, estic d’acord amb tu.
    Jo pens que el psoe treuria més vots anant tot solet ja que podria aranyar vots als partis espanyolistes (UCP, ASI) i al PP. En canvi, anant junt amb els altres partits no els podrà aranyar mai.

  37. Anem a palms on 30 setembre, 2005 at 00:32

    Cassiopea, no intoxiquis. En Prats era president d’ERC a Eivissa quatre o cinc anys abans que en Bernat fos proposat per anar al Parlament Europeu. Que lo sepassssss!

  38. Escèptic on 30 setembre, 2005 at 10:21

    Al comentari 4 de barruguet: ahir sortien les inversions que preveuen els Pressuposts Generals de l’Estat a les Pitiüses. Hi ha una partida per a la construcció de les plataformes de Botafoc: és responsabilitat del PP? no és el PSOE qui governa? realment creus que PSOE i PP pensen diferent en aquesta qüestió? I el que està clar és els pressuposts s’han fet al marge de la polèmica de l’Ajuntament

TORNAR A LA PORTADA

Enquesta

S'està consolidant Vicent Serra com a líder del PP?

Veure Resultats

Loading ... Loading ...

Activitat recent