Reviscolaran els partits anticatalanistes?

2 setembre, 2005
By

Qui va ser un dels candidats d’Unión Civica Pitiusa a les eleccions del 2003 arremetia dies passats contra la Delegada d’Educació per no haver fet prou passes endarrera en la promoció de la llengua catalana. Pilar Marí es va prendre la molèstia de respondre fent-se l’ofesa, el que va motivar una tercera carta. Pot ser que sigui un episodi aïllat o que realment la militància anticatalanista estigui a punt per tornar a presentar batalla de cara a les eleccions del 2007. En tot cas, Unión Civica com a partit no ens consta que sigui un partit gaire actiu. La pàgina web (trilingüe en espanyol, anglès i alemany, per cert) fa molts mesos que no s’actualitza i no ha transcendit cap actuació pública seua en molt de temps. Pel que fa a ASI, el partit de l’ínclit Joaquin Rabasco, mai no ha tingut cap activitat regular a l’illa d’Eivissa, cosa que no els va impedir de treure més vots que els incansables (fins aleshores) militants d’UC.

26 comentaris a Reviscolaran els partits anticatalanistes?

  1. Eivissa Confidencial on 2 setembre, 2005 at 08:35

    reviscolar:

    Tornar de mort a vida, recobrar el vigor, la puixança, etc, perduts. Amb la pluja, els sembrats han reviscolat.

  2. anónim on 2 setembre, 2005 at 09:23

    Es clar que reviscolaran en el 2007. Son com els Verds, saben que encara que no facin res tenen un grapat de vots assegurats

  3. un catalanista on 2 setembre, 2005 at 09:40

    Als progressites i nacionalistes ens interessa que se’n parli poc de la llengua. Tant electoralment com socialment

  4. Sepharad on 2 setembre, 2005 at 10:36

    La creació accelerada d’un partit polític, no per aconseguir representació, però si per llevar suficients vots per assegurar la victòria al partit governant… és possible i ja es va fer a les darreres eleccions.

    Exemples?
    A Eivissa ASI, partit que va rebre el finançament per fer campanya als grans panells publicitaris de les carreteres. No va aconseguir representació a l’Ajuntament de Vila, però va ser la llista més votada per davant de Els Verds.
    A Mallorca CLAU, partit finançat pels hotelers per llevar vots a UM i evitar que aquest partit nacionalista fos decisiu. Varen aconseguir que no fos decisiu al Parlament Balear per formar majoria, però varen fallar (per poc) al Consell de Mallorca i els seus vots són encara necessaris.

    Salut!

  5. Almogaver on 2 setembre, 2005 at 18:41

    nº 3 pots explicar-te una mica millor, perque creus que no ens interessa que es parli de la llengua?

  6. calces d'estopa on 2 setembre, 2005 at 22:17

    Per que la política linguistica aplicada durant anys (les faits acomplis)
    es passava quatre pobles i la caseta del peó caminer respecte al punt de consens que la societat hauria acceptat d’haver-se debatut públicament…

    Perque cony tenc que esser jo el que expliqui aquestes coses?

  7. anònim on 3 setembre, 2005 at 09:56

    Exacte Sepharad¡ : Per què penses que ho fan?

  8. un catalanista on 3 setembre, 2005 at 11:34

    Almogaver,

    no és pel que diu en calces d’estopa. No estic d’acord en què la política lingüística s’hagi passat mai de res. El problema és que el consens polític, i el manteniment de la convivència són necessaris per avançar. Quan es converteix en un tema partidista, perilla tot. Des del dia que uns desgraciats van decidir jugar políticament amb aquest tema no hem fet més que retrocedir.

  9. Alpreidelmar on 3 setembre, 2005 at 11:50

    Quan més reviscolat el anticatalanisme i el catalanisme més negre es el futur del moviment social, per que sirà?

  10. esdarrer eivissenc on 3 setembre, 2005 at 12:34

    “Perque cony tenc que esser jo el que expliqui aquestes coses?”
    Perquè ets un dels pocs buenos ibicencos que es deixa caure per Eivissa Confidencial. La militància espanyolista té aquestes coses, a la teua edat ja ho hauries de saber.

  11. calces d'estopa on 3 setembre, 2005 at 20:51

    reconeix que us arribarieu a avorrir..

  12. jacques on 4 setembre, 2005 at 01:16

    El anticatalanismo de Unión Cívica y ASI no es más que un rasgo entre otros de su ideología fascista. No todos los que hablamos castellano somos españolistas, ni anticatalanistas. No me da la gana que esta gentuza paranoica se autoproclame defensora del castellano. Nadie lo persigue. Como nadie persigue a la Iglesia Católica. Por cierto, el obispo se apuntó una el 8 de agosto cuando recordó que los catalanes conquistaron Ibiza en nombre de la cristiandad. Entonces eran aliados de los castellanos. Ya está bien de esas historias. Yo ya sé decir setze jutges d’un jutjat mengen fetge d’un penyat. Dejemos de hacer el juego a la Iglesia y a los fachas.

  13. Almogaver on 4 setembre, 2005 at 11:50

    Catalanista,

    Aleshores perque uns desgraciats van decidir jugar políticament amb el tema de la llengua, ara com menys se’n parli millor? Així que hem de fer? estar-nos callats mentre el PP està fent una política en contra de la llengua? perque jo això no ho acabo d’entrdre.

  14. un catalanista on 5 setembre, 2005 at 09:55

    Almogaver: els partits haurien d’intentar recompondre el consens i sobretot intentar canviar el govern parlant dels temes que desgasten el PP i no els que desgasten la convivència. Hi ha maneres i maneres de defendre la llengua i fer-ne partidisme no és la millor.

  15. Sepharad on 5 setembre, 2005 at 10:20

    La millor defensa de la llengua és… fen-la servir a cateva, al carrer, a la botiga, al bar, a l’escola, a la discoteca,…

    Salut!

  16. Nuredduna on 5 setembre, 2005 at 23:14

    Totalment d’acord amb tu Sepharad,l’única forma de qué el català no desaparegui i només es xerri en els pobles petitons és fer la servir per tot.

  17. Anònim on 6 setembre, 2005 at 13:13

    Què vol dir que “quan més reviscolat el anticatalanisme i el catalanisme més negre es el futur del moviment social”?

    De quin moviment social estàs parlant?

  18. calces d'estopa on 6 setembre, 2005 at 18:15

    que la lluita nacional i identitaria substitueix a la lluita de social i de classes…que un vot potencialment d’esquerres pot passar a la dreta (mes o menys moderada ); que poden enfotrese’n moltissim del nivell dels serveis publics básics si el radicalisme cultural i educatiu kumba els aliena fent-los sentirse com a refugiats…

    Per que cony tenc que seguir explicant aquestes coses..;-)))

  19. juasss on 7 setembre, 2005 at 15:13

    un vot “potencialment d’esquerres” que passa a la dreta, només pot venir d’un gilipolles…

  20. marianet on 7 setembre, 2005 at 16:27

    Efectivament, Juasss, efectivament. Ja en vaig fart de tota aquesta colla de falsos progres- una persona d’esquerres mai es passa a la dreta si és d’esquerres de veritat. venga home¡

  21. Anònim on 8 setembre, 2005 at 11:52

    Esta es la libertad propia de los partidos “progresistas” de la isla, se puede ser pro catalan pero no pro-español. Viva la democracia. Sois mas fascistas que los hijos de Franco.Y no se que os dan los catalanes.¿ Acaso en su nuevo estatuto salimos beneficiados en algo?. defendamos lo nuestro, que buena falta nos hace y dejemos de defender a cataluña, con la que no tenemos nada que ver…….que facil es haceros un lavado de cerebro…………..

  22. Roc del Poblenou on 8 setembre, 2005 at 23:55

    Anonymous, crec que et deixes embaucar per quatre paraules d’uns falangistes i requetés, que els hi importa que no es moguin les coses de cap manera, les Illes Balears tenen el seu propi Estatut i suposo que en algun moment el podrien tornar a reformar, tot depen de com es vegin les coses, i com quedarà el mapa polític el 2007, i només falten 2 anys

  23. BOJ on 3 novembre, 2005 at 18:55

    Si los Catalanes tienen sangre azul,¿como permiten que ejemplares como ROVIRA,que impulsó las bombas para ESPAÑA,siga viviendo en la CUNA DE LA DEMOCRACIA ,y como se dejan gobernar por un BORRACHO ,y por DON TRAMPAS?,lo siento por las gentes de corazón, pero tenéis que GRITAR no se os oye.

  24. JOB on 3 novembre, 2005 at 19:08

    No soy economista,pero con unos simples números,de la cuenta de la vieja os quiero ilustrar.Yo vengo a consumir unos 2000 € al mes en productos de alimentación y coche incluído,estoy pensando que solamente si somos un millon de ESPAÑOLES obligados a esto,nada más
    supone…ya me pierdo en las cifras,se lo dejo para los MERCADERES.No solo es esto VACACIONES,ESPECTACULOS,CINE,BEBIDAS…..
    VAN A SABER LO QUE CUESTA UN PEINE PARA ALGUNO QUE NO LOS USA.¿SIGUEN CREYENDO QUE CATALUÑA ES UNA GRANDE Y LIBRE?

  25. BOJ on 16 novembre, 2005 at 14:07

    Estoy esperando oir alguna voz y no la oigo,¿tenéis miedo a las represalias?,si es así me da pena,y lo comprendo;pero si es por “estómagos agradecidos” estáis en el carro
    de la BASURA.

  26. n'hi ha un fart on 25 setembre, 2006 at 12:43

    ¿Quina política en contra de la llengua fa el PP? Jo crec que esteu MOLT EQUIVOCATS, els grans líders del PP sempre han set eivissencs… Matutes, Palau, Marí Tur, Marí Calbet… Cosa del que no poden presumir els Pizarro, Roque López y altres..

Deixa un comentari

TORNAR A LA PORTADA

Enquesta

Qui creus que s'imposarà al congrés del PP?

Veure Resultats

Loading ... Loading ...

Activitat recent