El Pla Especial de Ses Feixes encara no està llest

25 maig, 2005
By

Xico Tarrés, alcalde de Vila, es va comprometre per escrit a tenir llest i aprovat un Pla Especial de protecció de Ses Feixes en el termini de 6 mesos des de l’aprovació inicial del PGOU. De fet, aquesta va ser la condició que va posar ERC per votar-hi a favor. Quan falten uns 20 dies per la finalització d’aquest termini, fonts del Pacte de Vila donen per fet que el pla de protecció de la zona humida no es podrà aprovar puntualment. La raó és senzillament que no estarà acabat.
Pel que sembla, l’Ajuntament de Vila fa setmanes que treballa en aquest Pla Especial, però els dubtes sobre la legalitat de l’ordenació prevista han impedit que el procés hagi avançat al ritme esperat. En aquests moment, s’està encara pendent de què dirà l’informe jurídic encarregat a experts externs. Mentrestant, a més de les al·legacions presentades contra el PGOU, en aquest temps també s’ha conegut el contingut del PTI, que es diu que facilita els plans de l’Ajuntament, i la sentència sobre el BIC, que ha reforçat la protecció de Ses Feixes.

33 comentaris a El Pla Especial de Ses Feixes encara no està llest

  1. Anonymous on 25 maig, 2005 at 08:31

    I que esperaveu? Excuses de mal pagador. En 6 mesos no es fa un Pla Especial com aquest, a no ser que facin com ha fet el PP amb el PTI: aprofitar la feina feta per altres (Pacte)i fer una normativa a mida, això si.
    Ja existia un Pla Especial de ses Feixes que Xicu i Botja primer negaren. Per què no aproven aquest?

  2. Anonymous on 25 maig, 2005 at 10:10

    Varen ser molt inocents els d’ERC pensant que el PSOE accediria a aquest pla especial “de mínims”. Estic d’acord amb què l’únic pla especial que s’ha d’aprovar és el que ja hi havia anteriorment.

  3. eivissenc on 25 maig, 2005 at 11:43

    bé, si s’ha fet alguna modificació al pgou, també s’haurà de reflectir al pla especial no? que jo sàpiga no s’ha de fer un pla nou, sinó adaptar el que ja està fet a la nova normativa.

  4. Anonymous on 25 maig, 2005 at 12:05

    Adaptar el Pla especial que està fet a la normativa que proposa l’ajuntament no es pot fer. Senzillament, el pla especial que està fet preten la protecció i recuperació de ses Feixes i el que preveu el Pla General es fer-les desaparèixer. Això ja no és ignorànca, no pot ser que n’hi hagi tanta.

  5. Anonymous on 25 maig, 2005 at 12:08

    Ai, perdó. Volia dir innocència. En què devia estar pensant!

  6. eivissenc on 25 maig, 2005 at 13:31

    bé, jo lo que he vist és que el pgou permet fer una filera d’edificis i un bloc a un racó. no crec que això sigui exactament fer desapareixer ses feixes.

    tenc entès que quan es va fer el bic ja es va discutir quins havien de ser els límits. així q modificar-los no deu ser una cosa de conseqüències tan apocalíptiques.

  7. Anonymous on 25 maig, 2005 at 13:42

    … y seguimos con el Pgou, este plan ¿ no podría estar recogido en el pgou?, xq? tiene que ser un plan diferente… a proposito se aprobara alguna vez el pgou, recordad que en este momento se aplica el pgou de 1987 hasta que haya la aprobación,…

  8. eivissenc on 25 maig, 2005 at 15:00

    quan es tracta de regular les activitats permeses i les condicions de conservació d’una zona protegida, el més normal és fer un pla especial.
    crec que un pgou no pot tenir el nivell de detall que s’exigeix.

    estic d’acord que corre pressa aprovar definitivament el pgou. no perquè s’apliqui el silenci administratiu (com ha dit algun indocumentat) sinó perquè ara mateix està vigent el pla del 87.

  9. Anonymous on 25 maig, 2005 at 15:38

    A ses Feixes no es farà cap edifici, ni una linia ni a un racó, però evidentment no serà mèrit de la classe política que sempre ha estat i continua estat molt per sota del que es mereix la ciutadania. Encara podrien rectificar i emportar-se algun mèrit, però d’on ni n’hi ha…

  10. Anonymous on 25 maig, 2005 at 15:57

    Eivissenc: Me permeteu uns modests comentaris?
    Segons la Llei de Patrimoni no s’ha de fer un nou Pla Especial que s’adapti al nou PGOU sinó que és a l’inrevés: la normativa urbanística s’ha d’adaptar a la protecció patrimonial, en aquest cas el BIC de ses Feixes.
    Per altra banda, edificar a part de ses Feixes i deixar el centre com a zona verde no té res a veure amb una zona protegida. La pressió urbanística serà incompatible amb la conservació d’un sistema tan fràgil com són els dels canals de reg i sèquies, a més de que allò és una zona humida.
    Els límits del BIC es feren sobre la base dels informes tècnics (patrimonialment i mediambientalment) i són tan clars com la carretera per una banda i la carrera (o camí vell) de’n Murtera per un altre. No és una cosa arbitrària que es pugui anar adaptant a criteris que no siguin aquests.Un petonet. Fanny Tur

  11. Anonymous on 25 maig, 2005 at 16:03

    Qui impedirà que es faci una línia d’eficis si l’Ajuntament no baixa del burro? Els tribunals?

    Jo encara estic esperant que algú presenti un contenciós contra el PTI. On és el GEN?

  12. vilera on 25 maig, 2005 at 16:06

    Si és cert que quan ses Feixes es feren BIC ja es discutiren els límits, per què ara s’han de modificar?

  13. Anonymous on 25 maig, 2005 at 16:11

    Efectivament, Fanny, això de supeditar la protecció a l’urbanisme es sa manera fatxa de fer ses coses. Es veu que aquesta colla de “progres” de pacotilla de l’Ajuntament encara no s’ha enterat

  14. Anonymous on 25 maig, 2005 at 16:42

    I què farà ERC si no arriba aquest pla especial que els varen prometre els socialistes? Farà com ENE o seguirà baixant-se es calçons? Jo apostaria per lo segon

  15. Anonymous on 25 maig, 2005 at 18:36

    La única raó que veig a aquesta notícies és defensar els que han proposat el (nou) pla especial de la situació en la que s’està ara; és a dir, amb un nou incompliment dels que manen a l’ajuntament.
    Estic d’acord amb molta de gent que ja ha participat en 2 coses:
    - El pla especial ja està fet. Que s’executi, però aquell, no un de nou.
    - Lo que vol fer l’ajuntament és un parc urbà amb un encerclament d’edificis. Això ja entra en contradicció amb els valors de ses Feixes. I algú podrà dir, sí, però amb un pla especial que ho reguli. Però lo que és segur és que ses Feixes ja no tendran els valors que tenen. Què voleu un pla especial que reguli un parc urbà? Us pensau que la constructora que faci (esper que no, de veres) els edificis no farà mal a feixes, fibles, aus, etc? Que no hi haurà runa?

  16. Anonymous on 25 maig, 2005 at 18:40

    I per què tarden tant en tenir enllestida la versió definitiva del PGOU ditxós? Algú ho sap?

  17. Anonymous on 25 maig, 2005 at 19:43

    Doncs jo, mira per on, havia pensat que la notícia pretenia deixar en rídicul els que havien votat a favor del PGOU a canvi d’aquest compromís que no es complirà.

    Mai plou a gust de tothom!

  18. Anonymous on 25 maig, 2005 at 20:32

    Ara resultarà que el GEN està desaparegut! Darrerament no ho sembla, i segur que fan moltes coses que els mitjans encara no saben. NO com altres, que només es dediquen a escalfar cadires i a aixecar el ditet quan els hi diuen

  19. eivissenc on 25 maig, 2005 at 20:55

    segurament tens raó en tot el que dius, fanny. jo només deia que si els límits havien set objecte de discusió (entre els tècnis o polítics, això no és impotant), segurament no eren 100% intrínsecs i inamovibles. estàs segura que un d’aquests mateixos tècnics no podria informar favorablement a la ocnstrucció d’un edifici al cantó de pacha, per exemple?

  20. Anonymous on 25 maig, 2005 at 22:47

    Vist el que hem vist segur que si. Tornant als límits del BIC (quant al Prat de Vila) sí és cert, com crec que vens a dir, que el sector més degradat i urbanitzat del Prat de Vila, l’UA13, es va quedar fora perquè no tenia valor patrimonial i es parlava de concentrar allí l’edificabilitat del Prat. Així es recull a l’Avanç del PGOU que es va aprovar el 2003. Fanny

  21. Anonymous on 25 maig, 2005 at 22:53

    Un altre cosa a rel d’un altre comentari que també plantejava el tema:
    Un planejament urbanístic té 2 maneres d’adaptar-se a un BIC: modificant el Planejament, com es va fer amb l’avanç del PGOU aprovat el 2003 o aprovant un Pla Especial.FTR.

  22. Anonymous on 25 maig, 2005 at 23:25

    El GEN està fent més feina que tota l’oposició junta. GEN, Amics de la Terra, Plataforma etc. són ara la vertadera oposició

  23. Anonymous on 26 maig, 2005 at 00:39

    El que jo he dit és que no entenc com el GEN no ha posat un contenciós contra el PTI. No sé si encara es pot, o si ho estan preparant.

    Si s’està preparant, em donc per satisfet. Però si no, ja puc dir que trobaria un autèntic escàndol que es presentàs un contenciós contra el PGOU i no contra el PTI.

  24. vilera on 26 maig, 2005 at 08:16

    Hi ha 3 mesos per presentar el contenciós contra el PTI des de l’aprovació definitiva. No he vist per enlloc que el GEN hagi presentat contenciós contra el PGOU. El que si ha fet segons vaig llegir és portar a Fiscalia el tema de ses Feixes però això va tant contra l’ajuntament com contra el Consell

  25. Anonymous on 26 maig, 2005 at 09:29

    Vols dir vilera:

    1. que sí que el GEN presentarà un contenciós contra el PTI

    2. que no en presentarà cap contra el PGOU

    ?

  26. eivissenc on 26 maig, 2005 at 10:15

    el “ditxós” pgou diuen que tarda tant (a més de lo dels informes externs) perquè hi ha massa temes damunt la taula encara:
    ses feixes, filera d’edificis vora gesa, ca n’escandell, etc.

  27. e-nacionalista on 26 maig, 2005 at 11:36

    Feia dies que no escrivia, però aquest al·lot d’Ene encara haurà aconseguit fer-me saltar

    Sàpigues que Erc mai farà com Ene (que no fa altra cosa que pena), sinó que actuarà en coherència amb els seus compromisos
    Si el pla especial de ses Feixes no arriba abans del 15 de juny poden passar dues coses. Que arribi abans del 15 de juliol (seríem comprensius, vist l’esforç que s’està fent per millorar el Pgou), o que Erc digui adéu a l’equip de govern i es dediqui en cos i ànima a preparar les eleccions del 2007. Sense montar cap pollastre ni fer el ridícul com vàreu fer tu i els dos altres militants que us queden

    I ara sortirà algú (o el mateix que ha tirat la pedra i ha amagat la mà) queixant-se de les baralles entre partits nacionalistes i bla, bla. No hi ha dubte qui ha disparat primer avui.

  28. vilera on 26 maig, 2005 at 16:20

    Al comentari anònim que em fa 2 preguntes: No puc contestar-te. Ho sent.

  29. Anonymous on 26 maig, 2005 at 16:37

    e-nacionalista,
    gràcies per dir-me al.lot encara. Has fet evident que pertanys a ERC quan dius:”Que arribi abans del 15 de juliol (seríem comprensius, vist l’esforç que s’està fent per millorar el Pgou)”.
    El que te puc dir que jo no som d’ENE tot i que no et negaré que hi simpatitz, a mès de fer-ho amb ERC

  30. Anonymous on 26 maig, 2005 at 17:34

    L’única cosa que està esperant l’ajuntament de Vila (PSOE), son informes jurídics que, com va passar amb el cas Cretu a Sant Antoni, els diguin que poden declarar urbanes ses Feixes de Vila. És absurd esperar un pla especial que ja està fet. No us enganyeu, si volguessin aprovar-lo ho farien i punt. Afortunadament, com al cas Cretu, la llei està de part del sentit comú i en contra dels polítics i, amb aquesta a la mà, no es posarà mai més una gota de ciment sobre ses Feixes.

  31. Anonymous on 26 maig, 2005 at 19:16

    Aquest parell que sempre jugau a “si tu ets d’ací”, “que si vós sou d’açà”… ja cansau.

  32. e-nacionalista on 26 maig, 2005 at 20:10

    Anónimo 4:37 PM

    Conta que acabes de descubrir el pa amb oli. Sóm votant d’Erc, i amb molt d’orgull.

  33. Ullastre on 26 maig, 2005 at 21:48

    Al.lots! Mirau de no fer com sa darrera vegada, que començarem parlant de Formentera i això es convertí en un debat entre ERC-ENE. Ep! I que consti que de moment hi tenc una cama a cada banda.

TORNAR A LA PORTADA

Enquesta

S'està consolidant Vicent Serra com a líder del PP?

Veure Resultats

Loading ... Loading ...

Activitat recent