Vila: Només facilitats per a urbanitzar Ses Feixes

1 abril, 2005
By

Entre una cosa i l’altra, l’Ajuntament de Vila ha rebut per quasi tots els costats amb l’aprovació definitiva del PTI (depuradora, rebuig de les al·legacions no relacionades amb Ses Feixes, vial a Es Prat de Ses Monges, etc.). Per contra, la urbanització de Ses Feixes des Prat de Vila és avui més viable que abans d’aprovar-se definitivament el PTI. Sense fer massa remor, amb “providencias templadas y disimuladas para que se consiga el efecto sin que se note el cuidado”, resulta que el PP ha fet bàsicament totes les modificacions necessàries per tal que PTI no impedeixi la urbanització del sector 6 (actualment rústic).
Segons ens expliquen persones coneixedores del tema, els obstacles relacionats amb el caràcter inundable de la zona o el POOT ja no hi són. A més, s’ha clarificat que els preceptes que no permetien la urbanització de Ses Feixes (per exemple la norma 27) no són d’aplicació immediata al nou Pla General. Finalment, allà on es regula el règim dels sòls afectats per les moratòries no es diu, com abans, que UA8, UA12 i UA13 s’han d’ordenar conjuntament (el PGOU ordena la UA13 per separat) ni tampoc contempla ja la reducció dels aprofitaments urbanístics.

Amb tot, com ja va denunciar el GEN a les seues al·legacions, els plans d’urbanització violen la legislació urbanística general, inclosa la normativa bàsica de l’Estat. I curiosament el mateix informe jurídic del PTI cita un reguitzell de sentències que recullen tot tipus d’arguments per impugnar la declaració de Ses Feixes com a sòl urbà.


Un dels portals de feixa que es troben a Es Prat de Vila

22 comentaris a Vila: Només facilitats per a urbanitzar Ses Feixes

  1. Anonymous on 1 abril, 2005 at 08:02

    Ara vorem què fan aquesta colla de partidets a les ordres del psoe, vorem si els surt el criteri propi o continuen abduits. Què farà ERC a l’hora de votar un pgou sen se pla especial per ses Feixes o amb un que se les carregui? Encara diran que en salven dos palms i que és una victòria seua

  2. eivissenc on 1 abril, 2005 at 10:26

    em consta que els “partidets a les ordres del psoe” estan fent feina sense fer remor.
    a lo millor et podries endur alguna sorpresa quan arribi l’hora d’aprovar definitivament el pgou

    això sí, el pp molta mala llet amb vila. queda clar que només els interessa destruir ses feixes.

  3. vilera on 1 abril, 2005 at 10:40

    Si. És molt curiós que a l’Ajuntament de Vila només els hagin fet cas en les al·legacions que presentaren sobre ses Feixes des Prat de Vila. En tot lo altre, canya i garrotades.Això els (ens) hauria de fer pensar.
    El PP del Consell també vol que s’urbanitzin (Matutes és darrere). Ara diràn que ho han fet perquè els ho ha demanat l’ajuntament i encara voldran quedar be.

  4. e-nacionalista on 1 abril, 2005 at 13:56

    Ja hi tornam a ser
    Cada volta que surt alguna cosa de ses feixes ha de sortir algú d’Ene preguntant què farà Esquerra republicana. Com és que no preguntes per Esquerra unida?
    Us dic que sou pesadets. Us pensau que amb això de ses feixes heu fet un acte de dignitat i lo únic que heu fet és fer el ridícul i dinamitar el vostre partit. Teniu la mateixa credibilitat que abans. Mica.

  5. Anonymous on 1 abril, 2005 at 15:35

    e-nacionalista, t’has equivocat, jo no estava parlant des d’ENE ni molt menys. A PSOE i EU els he donat per perduts fa temps, però em va fer gràcia l’excusa d’erc per justificar el seu recolçament al pgou amb el rotllet de la promesa d’un pla especial. Senzillament tenc curiossitat per veure com justificaran ara recolçar l’aprovació definitiva o com escenificaran que s’han sentit enganyats. Angelets!

  6. mateuera on 1 abril, 2005 at 17:59

    Eivissenc:
    A que et refereixes amb alguna sorpresa des dels partidets que estan a l’ordre del PSOE? Que estàs dins i tens informació privilegiada? Dóne’ns esperances a les que volem protecció.
    E-nacionalista:
    Jo sí que deman que faran EU, ERC i PSOE. Perquè tots varen fer uns programes electorals per protegir ses Feixes. Jo no som d’ENE, però estic contenta perquè un partit dels que va fer aquells programes va tenir a prou dignitat com per no continuar amb aquella comèdia del Pacte. Tampoc crec que fés el ridícul, tot i que pogués haver fet les coses millor. Les coses com són, i no m’agrada que et fiquis amb la gent petita. Fica’t amb els grossos.

  7. perfis on 1 abril, 2005 at 20:34

    puede construir su VPO el ayuntamiento con el PTI.. ver su norma 39… y el tramite de exposicion publica de esa norma?

  8. frexurer on 1 abril, 2005 at 22:56

    S’estan cobrint de glòria, el tema de ses feixes es igual que el de les expropiacions, si ses feixes fossin del “malalt” de turno serien BIC, LIC i RESERVA de la Biosfera…
    Els “Roques Psoes i els “partidets”, tots plegats que posin es cul en remull o a cas aquest PTI que tenim no es el resultat de l’incapacitat de l’esquerra per posar-se d’acord … i no fotem, que la culpa no la va tenir només el verd transfuga, que en cuatre anys s’hagues pogut fer el que ara ha fet el PP amb un i mig.

  9. Es darrer eivissenc on 1 abril, 2005 at 23:32

    Uff, el que ha dit en Frexurer. Frexurer: no es poden dir tantes veritats a l’esquerra pitiüsa en tan poc espai perquè automàticament et diran pepero i fatxa, però tens tota la raó:
    1.- Tenim aquest PTI per la incompetència del Pacte que no el va aprovar quan va poder (i gairebé era l’únic que se’ls demanava que deixassin fet).
    2.- Efectivament, la culpa no la va tenir només el verd transfuga, però els va donar un bon argument, una bona excusa per plorar des d’aleshores. I així estam.
    3.- La prova que la societat pitiüsa es mereix que li destrossin el territori és que ara hi ha un motiu igual o més greu per sortir massivament al carrer com es va fer l’any 1999, i tothom és a casa mirant la tele. Ben anestesiats us veig.

  10. e-socialista on 2 abril, 2005 at 12:36

    La culpa de tot no la va tenir el transfuga aquest, és cert. Pero de l’aprovació del PTI sí perquè ell va dir en públic i en privat que mai votaria el PTI del Pacte, hagués dit lo que hagués dit. Era el seu objectiu. I ho sé perquè jo era dels Verds. I em va fer la vida impossible fins que m’en vaig anar, perquè li criticava aquest odi al Pacte. Ja ho he dit. Així de clar. Volia demostrar que podia paralitzar el Consell. A veure si ho enteneu. Si fins i tot va votar amb el PP en contra de rebre sous del govern per a un centre de tercera edat a Santa Eulària i ara el PP l’inaugurarà¡

    Ahir mateix, a la pagina 3 del diari diu que a part de la normativa, la resta de documentació del PTI aprovat pel PP va ser feta pel Pacte. I la primera exposició pública. Us vull recordar que el PTI va anar a ple i el trànsfuga no el va recolzar.

    Me podeu dir que tots els falsos ecologistas i progres que hi ha haguessin votat Pacte amb un PTI aprovat que deia que els ANEIS eren inedificables, que es creaven ANEIs nous, que es necessitaven 30.000 m2 a sól rústic per fer-se una casa de màxim 300 m2 i que ses Feixes eren rústiques? Jo no ho crec.

  11. e-socialista on 2 abril, 2005 at 12:36

    Ah, he signat e-socialista per donar pel sac, no als socialistes sino al transfuga.

  12. jordier on 2 abril, 2005 at 16:31

    Estic en part d’acord amb tú. No parlaré del transfuga perquè no li vull donar una importància que ni té ni és mereix. Que segueixi amagat com una rata a la madrigera. Jo també dubt que si s’hagués aprovat el PTI amb totes les restriccions que portava el Pacte hagués tornat a guanyar. Hi ha molts falsos progres i ecologistes com dius que lis sembla molt bé la protecció sempre que no sigui a ca seua. Els anglesos tenen una frase per a això.
    En qualsevol cas, aprovat un PTI proteccionista i amb el PP tornant a guanyar les eleccions, pensau que haguessin tardat molt en canviar-lo?

  13. e-nacionalista on 2 abril, 2005 at 20:03

    Anonim de les 4 menys 25:

    Esquerra va obtenir un compromís escrit de que s’aprovaria definitivament el Pla especial de ses Feixes en 6 mesos. I que en tot cas no es faria cap actuació urbanística abans d’haver-se aprovat

    Això està firmat per l’alcalde. Si no ho compleix, ja sabran que han de fer. En tot cas, no ho consideraria un engany, perquè el suport al Pgou d’Erc va ser provisional. Perquè provisional era l’aprovació, i perquè hi ha aquesta condició.

  14. e-nacionalista on 2 abril, 2005 at 20:06

    Bona observació, perfis

    Amb aquest article 39 es podria aturar el “gueto” de ca n’Escandell.

  15. frexurer on 2 abril, 2005 at 22:47

    Vaja, deixemos de excuses barates, l’obligació del Pacte era fer el PTI, el verd transfuga va marxar als sis mesos i el Pacte no va fer mes que una diagnosi que deia el que tothom ja sabia, “n-essimes” moratories i normes cautelars que a la fi no feren si no encabronar la gent i res mes, el PP en un any i mig el te aprovat definitivament. M’agradaria veure si el Pacte hagues presentat un PTI dos anys abans d’eleccions si les coses no hagueren canviat .Per cert algu s’enrecorda de qui redactava el PTI del Pacte, una empresa de Madrid, per que el Pacte també es va cobrir de glòria negant la participació a la gent documentada de l’illa, al·lots tenim el que ens mereixem i si, hi ha molt de fals progre que va votar PP nomes per poder fer una casa o especular una mica al sol protegit.

  16. Anonymous on 3 abril, 2005 at 11:14

    El trànsfuga el varen fer fora als 10 mesos,no als 6, encara que això és igual,i després de donar per sac des del primer dia, i a partir d’aquell moment va tenir la clau de la majoria i va exercir de trànasfuga i traidor. Per suposat que ell no té la culpa de tot però de la no aprovació del PTI sí.

    Dades concretes:Dinar a Can Alfredo amb el subdirector d’un diari. Li confesa que el seu objectiu és paralizar el Consell
    i demostrar que la Conselleria de Medi Ambient del Govern (Verds) sí fa coses.Li diu que mai votarà sí al PTI.
    Va votà en contra de coses on li havien aceptat totes les alegacions.
    Aixo si, no es va baixar ni del sou de secretari del Parlament ni del cotxe oficial.
    Per cert, on és ara? No deia que donarien la cara? Ja voreu com pel 2007 tornarà a sortir de la madriguera.
    Pero ja estic cansat de parlar d’aquest home.

  17. eivissenc on 3 abril, 2005 at 12:05

    mateura,

    tenc una informació privilegiada: a. els socialistes no tenen gaire sensibilitat pel medi ambient, però no són intrínsicament mala gent (hi ha de tot, com a qualsevol banda) i si els dónes bons arguments poden ser gent raonable.
    b. l’alcalde no sol firmar papers del seu puny i lletra si no té la voluntat de complir el que diuen.

    sobre el pti, siguem justos. El pp es va trobar bona part de la feina feta. Elaborar tot un pla urbanístic duu més feina preparatoria que de redacció. el pacte va fer tota la feina tècnica i (a més) va dur l’avanç a exposició pública.
    el pp l’únic que ha fet és modificar la versió del pacte molt substancialment, però la feina tècnica i el primer esborrany ja estava fet.

  18. Anonymous on 3 abril, 2005 at 12:50

    Exacto eivissenc. El eterno drama de la izquierda. Flagelar a los nuestros, que tienen defectos y cometieron errores, pero jugaron con todas las fuerzas en contra: las de la derecha (empresarios, sector turismo, funcionarios colocados a dedo por el PP que torpedeaban todo…) y las propias fuerzas afines que, para demostrar su independencia e integridad no les dieron cuartel.
    ¿Donde estan ahora todos esos intelectualillos pseudoprogres que presionaban, criticaban, hacian artículos de opinión y se escandalizaban por todo?
    ¿Porqué algun “experto urbanista” estaba en el pleno del ayuntamiento donde se aprobó el PGOU gritando y insultando y no se le vió en el pleno del consell donde se aprobó el PTI? ¿Es gracias a eso por lo que ahora le dejan hacer una exposición en el Pereyra? ¿Porqué esos “expertos” en urbanismo exigen que no se derribe sa Graduada -yo tampoco quiero- pero no han abierto la boca cuando ha caido Can Misses o el molí de Can Abel o con el permiso de Botja se va a derribar ca ses Castellones en Formentera?

  19. rafaler on 3 abril, 2005 at 15:24

    Supós que tots teniu part de raó però al comentari de més amunt que deia que l’únic que es reclamava al Pacte era l’aprovació del PTI l’he de dir que no estic d’acord.
    Se’ls reclamava tot i urgent: Havien d’aturar totes les obres il·legals que permetien els ajuntaments quan era competència municipal, havien d’arreglar el problema de l’aigua encara que la competència era del Govern (en sentiu ara parlar del tema de l’aigua), dels fems (cosa que per cert, deixaren encaminada) s’havia d’arreglar el problema de la massificació de les aules i s’iniciaren més escoles que mai pero no era prou (on son ara els sindicats que abans bramaven tant, i se suposa són d’esquerres?), s’havien de veure resultats immediats en l’ecotaxa; s’inventaren una crisi turística i econòmica (algú va analitzar la notícia d’Ultima Hora de fa setmanes on deia a pàgina 3 que els menjadors de Càrites estan colapsats? Trobau que si l’economia anàs tan bé com diu ara el sector, passaria això?)…

  20. vilera on 4 abril, 2005 at 10:47

    El Diario de Ibiza d’avui 4 d’abril diu que en el PTI del Pacte s’anul·laven sols a Cala Tarida. Ja han sortit més notícies com aquesta. Això ve a demostrar que el PTI estava fet. Per què trobau que no el varen aprovar ido?

  21. Màrtir des Puig de Missa on 5 abril, 2005 at 17:21

    I es BIC, al·lots. Es BIC és lo que impedeix urbanitzar ses feixes.
    si no l’anul·len o deroguen, sa zona està protegida, al marge des PTI.

  22. vilera on 6 abril, 2005 at 10:49

    Sí. Si no s’ha urbanitzat fins ara, ha estat pel BIC. S’ha guanyat una sentència però ja faràn perquè alguna altre se’l carregui. Esper equivocarme

Deixa un comentari

TORNAR A LA PORTADA

Enquesta

Qui creus que s'imposarà al congrés del PP?

Veure Resultats

Loading ... Loading ...

Activitat recent